wtorek, 22 maja 2012

Microsoft Business Intelligence by Microsoft - porażka.

O ludzie, ale jaja!

Patrzcie, co Microsoft wyprodukował w temacie Self-Service BI

http://msdn.microsoft.com/en-us/architecture/aa699405.aspx

Nie ma hurtowni danych! Excel jest hurtownią! Wszystkie Wasze   
zarzuty do mnie (bo Wy myślicie, że ja ślepo powtarzam, co   
MS wymyśli), że proponuję tu jakąś chorą   
architekturę z danymi w Excelu, SĄ PRAWDZIWE! Chylę czoła! To,   
co wy (a ja się dołączam) traktujecie jako totalny absurd, jest   
OFICJALNĄ POLITYKĄ MS!!!

Nie ma hurtowni danych, ale jest za to... nie, no, nie mogę,   
HURTOWNIA RAPORTÓW, czyli Share Point!!! Analitycy nie mogą   
pobierać danych, no bo jak z Excela do Excela? Więc, w środek,   
dodatkowo, wsadzono Share Point. A naród będzie eksportował z   
Share Point do Excela.

Proszę zobaczyć, podobną architekturę ćwiczę ja tutaj
http://afin.net/webcasts/Demo_MyReportOnSkyDriveEditedInAfinNet2.swf
ale nigdy w życiu by mi do łba nie przyszło, że Excel jest   
hurtownią danych.

Microsoft jest jedynym ograniczeniem dla Microsoft Business   
Intelligence.

A ja jestem w szoku.
Leżę i kwiczę. Można się znęcać.


P.S.
Nawet moje przepowiednie SPRZED DWÓCH LAT, jak to będzie   
wyglądać


są lepsze, niż to, co jest, bo jest w tym chociaż hurtownia.   
Cała reszta bałaganu - identyczna, ale jest hurtownia.   
Microsoft, WHERE DO YOU WANT TO GO TODAY?

2 komentarze:

  1. Z ciekawości: a spojrzałeś z kiedy jest ten tekst? (December 2009).
    Co do samego MS i BI: tak, mają spory problem z pełną i rozsądną wizją. Ale nie wmawiaj im dziecka w brzuch - mają dosyć klasyczne podejście. Excel, w tym PowerPivot jest raczej narzędziem do konsumenckiego pobierania danych które gdzieś są - zwykle w jakieś hurtowni danych (czy to MOLAP-owem czy ROLAP-owej, to inna kwestia).

    Sensownie byłoby im wytykać błędy materiałami z bieżących stron produktowych (czyli SQL 20102, bieżąca wersja PowerPivota), w tym z obszernej (merytorycznie) premiery (kilkadziesiąt godzin wykładów jest on-line).
    Ale wtedy nie dałoby się tak łatwo leżeć i kwiczeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. Tak wiem, że NIBY(!) z 12.2009. jakoś go wcześniej nie było, a proszę mi wierzyć, przeglądam temat bardzo regularnie. Poza tym jest na MSDNie , więc JEST AKTUALNY, czyż nie (tam wszystko jest przecież bardzo aktualne, szczególnie np wersja SQLSa wchodząca niegdyś ;) (bo teraz na obrazku nie ma!) w skład MSBI.

    2. Gdzie jest hurtownia danych na tym obrazku? Jest nią Excel, czyli Power Pivot. Więc i Excel, i PP nie są żadnymi "narzędziami konsumenckimi" - SĄ HURTOWNIĄ.

    3. Ad. wytykanie błędów ze stron produktowych - proszę o wsparcie!

    4. Przejrzałem cały ów wielki obrazek jeszcze raz. Po stronie danych są:
    ERP, Text, CRM, XML, APP. Ani hurtowni, ani nawet plików Excela (a to przeca główne źródło danych ;) w większości firm, patrz. np. budżety)

    OdpowiedzUsuń