piątek, 29 listopada 2013

Jedna funkcja sumuje dane z wielu Exceli według wielu kryteriów. Za darmo. Możliwe? (cz.2.)

cd...

A to SQLek, który nie tylko konsoliduje faktury z 3 plików w    
locie, sumuje je i wybiera te, które spełniają wiele warunków    
naraz...
ale teraz, dodatkowo(!), ŁĄCZY powstałą, skonsolidowaną tabelę    
ZE SŁOWNIKIEM odbiorców, umieszczonym - uwaga - W INNYM PLIKU i,    
dodatkowo, jest to plik ACCESSA!!!

Sprzężenie z dodatkowym słownikiem umożliwiło dodanie    
DODATKOWEGO KRYTERIUM na polu 'miasto', którego w żadnym polu    
plików 'faktury', po prostu, nie było.

Czary?

Nie, to tylko wykorzystanie SQL w Excelu.


SELECT SUM(f.wart_net)
FROM (
SELECT * FROM faktura IN 'C:\SOA2\Dane\Faktury1.xls'[Excel 5.0;]
UNION ALL
SELECT * FROM faktura IN 'C:\SOA2\Dane\Faktury2.xls'[Excel 5.0;]
UNION ALL
SELECT * FROM faktura IN 'C:\SOA2\Dane\Faktury3.xls'[Excel 5.0;]
) f, odbiorcy o IN 'C:\SOA2\Dane\odbiorcy.mdb'
WHERE (
f.nazwa=o.nazwa
AND
f.nazwa LIKE '%X'
AND
f.data BETWEEN #2010-01-01# AND #2011-12-31#
AND
f.pozycji>3
AND
o.miasto='WARSZAWA'
)


Wartość 153.90, jakby ktoś chciał sprawdzić ręcznie.
Pliki do zabawy tutaj: http://afin.net/samples/Data/ODBC/SOA/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz