środa, 15 czerwca 2011

Kimball

Dzięki www.bi.pl pooglądałem i posłuchałem sobie guru.
http://bi.pl/publications/art/71-wideorelacja-z-wykladu-ralpha-kimballa-na-sgh-w-pazdzierniku-2010#section_section-291

Guru - Ralph Kimball - nie gada głupot, co, szczerze mówiąc,    
trochę mnie zaskoczyło. Myślałem, że to jeden z gości, co    
będą bredzić, że BI jest lekiem na całe zło, ale to widać    
domena naszych nawiedzonych domorosłych nowicjuszy.
Parę lat temu tak było odmieniane słowo controlling - teraz BI, a    
tu Pan RK mówi:

If you are a business person ... you need own, POSSESS, the    
data warehouse...you need understand the technology...

(na filmie - ok. 7:50 - 8:40)
Czyli to ANALITYK MA MIEĆ - POSIADAĆ WRĘCZ - HURTOWNIĘ DANYCH!
Ona ma być jego, a nie on ma być DODATKIEM do niej, drukarzem jej    
raportów!

To ja (analityk) mam określać, co jest w HD, nie jakiś informatyk    
albo student - konsultant wiodącego dostawcy BI - to JA,    
użytkownik, pracownik informacyjny, określam, co MNIE interesuje,    
jaka jest MOJA (MOJE) wersja (wersje) prawdy i ile ich jest, i dla    
jakich potrzeb one są, i jak, i kiedy są potrzebne.
To JA ją tworzę i użytkuję, JA nią zarządzam, bo ona spełnia    
MOJE wymagania, a nie jakieś wymyślne zasady zabezpieczeń pana    
informatyka albo dostawcy.
To JA, wreszcie, odpowiadam za jakość prezentowanej informacji,    
JA(!) nie jakiś raport, biaj, jego producent, jego wdrożeniowiec,    
jakość wdrożenia i inne terefery biajowe.
JA. A hurtownia danych jest MOIM NARZĘDZIEM PRACY.

Self-service data warehouse (część Self-Service BI) -    
"Samoobsługowa hurtownia danych".

Brawo, Panie Kimball, może to do kogoś wreszcie dotrze.

1 komentarz:

  1. No właśnie,
    Jak to mówi Kimball, to jest prawda, jak to mówi Wg albo, co nie daj Boże, KR, to są jacyś niepoważni faceci od Excela.
    ..
    Zupełnie jak u Mickiewicza. Wtedy, było: co Francuz wymyśli, to Polak polubi.
    Teraz się zmieniło.
    Co Amerykanin wymyśli, to Polak uzna za objawienie.
    Postęp!

    OdpowiedzUsuń